2015. november 14., szombat

Bartos József:

Jó félnapnyi utazás után megérkeztünk a szállásra, mindenki elfoglalta a helyét a lakásban. Az első hét nagyjából azzal ment el, hogy rohangáltunk az interjúkra és mindenki elfoglalta a munkahelyét. Én az Eleclima-hoz kerültem, egy helyi villanyszerelő cég, ami nagyon sok mindennel foglalkozik. Minden reggel jött értem vagy a főnök vagy az egyik kollega ide a ház elé , és munka után haza is hoztak. Első hétvégén Cadizba látogattunk, sokat sétáltunk, szinte a partvonal mentén mentünk, megnéztünk jó pár nevezetes épülete is, kívül-belül. A nap zárásaképpen fürödtünk az óceánban, ami azért nagy élmény volt, főleg a hatalmas hullámok miatt. A második hét is gyorsan eltelt, hétvégén rossz idő volt ezért itthon töltöttük a hétvégét. Harmadik hét hétvégén elutaztunk Sevillába, ahol jóval melegebb volt. Itt is a helyi épületeket megnéztük, némelyiket csak kívülről. Mi páran összedobtuk a pénzt és béreltünk fél órára egy lábbal hajtott 6 személyes kis kocsit és bejártuk vele az a hatalmas parkot ahol voltunk. Az utolsó hét már olyan gyorsan eltelt, hogy észre sem vettük. Az utolsó munkanap is szerencsére könnyen elment, hétvégén már csomagoltunk, és indulás haza. Én nagyon jól éreztem magam itt kint a 4 hét alatt.

Szőts Renátó:

2015. október 19-én érkeztünk Jerez de la Fronterába. Mivel még tanárainknak sem volt ismerős a hely, ezért taxival érkeztünk meg a szállásra. Miután kipakoltunk, és feltérképeztük a szállást, kinek milyen a szobája, hol a legjobb a wifi, stb., bevásároltunk. A szállás kitűnő, bár az ágyak kicsit kényelmetzlenek, ezt bizonyítja, hogy egyikünk fájós háttal indította a hetet. Miután beilleszkedtünk a munkakörnyezetünkbe, felfedeztük a várost, kicsit igazodtunk szobatársaink és lakótársaink, illetve tanáraink szokásaihoz, egész jó kis társaság lettünk. Soha nem volt vita abból, hogy mit együnk, mit csináljunk aznap, mire mennyi időt szánjunk, és még a kötelező papírmunkát is időben megírtuk, még erre a blog bejegyzés megírására is rászántam magam. A munka mellett, amit itt végeztünk, és nagyon sokat tanultunk belőle, ez az egy hónap egy jó kis nyaralás volt, egy nem akármilyen szépségű helyen, egy nem akármilyen társasággal.
Az emberek nagyon rendesek és segítőkészek a nyelvi akadály ellenére is. Sok spanyol szót tanultunk egy hónap alatt, és a végén, ha félmondatokkal is, de megértettük magunkat.
Külön köszönet tanárainknak, akik, bár felnőttek vagyunk, vigyáztak ránk. Szóval köszönjük nekik és az Erasmus+ adta lehetőségnek. Hasta luego!